Przejdź do treści
Tutaj powinien być opis

Wójt Gminy Tczew otrzymał absolutorium za wykonanie ubiegłorocznego budżetu

Na czerwcowej sesji Rady Gminy Tczew radni udzielili Wójtowi Romanowi Rezmerowskiemu absolutorium za wykonanie budżetu w 2017 r.
Absolutorium to potwierdzenie przez Radę Gminy, prawidłowej realizacji przez Wójta  budżetu gminy, czyli zgodnego z prawem wydatkowania publicznych pieniędzy. Jest to rodzaj kontroli Rady Gminy nad Wójtem w zakresie wykonania budżetu i jest wyrazem ostatecznej oceny działalności Wójta. Rada analizuje i ocenia szczegółowe sprawozdanie Wójta z wykonania budżetu gminy, a następnie podejmuje uchwałę w sprawie udzielenia absolutorium.
Komisja Rewizyjna po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu wydała opinię pozytywną. Taką samą opinię wydała Regionalna Izba Obrachunkowa w Gdańsku.
Realizacja dochodów (m. in. dochody własne, dotacje celowe na zadania zlecone i własne, subwencja ogólna) ogółem za 2017 rok zamknęła się kwotą 64.460.543,31 zł. Natomiast z wydatkowanej kwoty 65.724.962,97 zł przypadło na wydatki bieżące 54.167.165,11 zł, a na majątkowe 11.557.797,86 zł.
Budżet Gminy za 2017 rok zamknął się deficytem w kwocie 1.264.419,66 zł. Zobowiązania budżetu Gminy z tytułu kredytów i pożyczek na dzień 31.12.2017 r. wyniosły 6.531.000,00 zł. Należności wymagalne z tytuły podatków od osób fizycznych, od osób prawnych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz z tytułu zaliczek i funduszu alimentacyjnego wyniosły 4.731.650,19 zł.

Zdjęcia