
Cyfrowa majówka – konkurs na inicjatywy dla lokalnych społeczności
Cyfrowa majówka!
Sprawa jest bardzo prosta. W „Cyfrowej majówce” chodzi o to, aby możliwie najwięcej osób dowiedziało się (a może i nawet nauczyło) co nam dają cyfrowe technologie i dlaczego warto z nich korzystać. Zaproście seniorów i pokażcie im jak korzystać z poczty e-mail. Skrzyknijcie miejscowe dzieciaki i rozpocznijcie przygodę z programowaniem. Poopowiadajcie sąsiadom jak nie dać się oszukać w Internecie i na co tam uważać. A wszystko w niezobowiązującej, majówkowej atmosferze. Po co to wszystko? Bo warto dać innym coś od siebie i pomóc im lepiej zrozumieć Internet!
Dla organizatorów najciekawszych inicjatyw przewidziane są również nagrody!
Koncepcja konkursu
Do konkursu mogą się zgłosić wszyscy: całe szkoły, czy gminy, ale i pojedyncze, prywatne osoby, Kpła Gospodyń Wiejskich, Kluby Seniora, przedszkola, biblioteki, organizacje pożytku publicznego, domy kultury, strażacy, małe lokalne firmy.
Co należy zrobić?
Krok 1: od 11 do 19 maja 2019 r. zorganizujcie piknik, pogadankę, warsztaty, turniej gier, koncert, przedstawienie, potańcówkę albo inne ciekawe majówkowe wydarzenie! Ważne, żebyście w trakcie spotkania – niezależnie od tego jaki będzie miało charakter – porozmawiali też o nowoczesnych technologiach, jak z nich korzystać i dlaczego warto? Zaproście znajomych, sąsiadów, uczniów i kogo tylko chcecie.
Krok 2: Zarejestrujcie swój pomysł (najpóźniej do 19 maja) – na stronie www.koduj.gov.pl w zakładce Cyfrowa Majówka czeka elektroniczny formularz: http://koduj.gov.pl/zglos-inicjatywe/. Zróbcie to jak najszybciej. Na część wydarzeń chętnie się wybierzemy. Działajcie!
Krok 3: Do 26 maja 2019 r. prześlijcie nam sprawozdanie ze zorganizowanej akcji. Pamiętajcie o zdjęciach, filmach, o wszystkim tym co – Waszym zdaniem – może nas przekonać, że to właśnie Wy powinniście wygrać, a jest o co walczyć.
Robo-nagrody
To nie tak, że tylko Wy w trakcie organizowanych wydarzeń powinniście zadbać o atrakcje… my także mamy dla Was coś specjalnego. Nagrody!
Jak je zdobyć? Zorganizuj imprezę, zarejestruj ją i do 26 maja br. wyślij nam krótkie sprawozdanie. Co będziemy oceniać?
- pomysłowość – czyli kreatywność Waszej inicjatywy. Uruchomcie wyobraźnię, zaszalejcie!
- „cyfrowość” Waszej imprezy – czyli to co dla nas najważniejsze. Do zagospodarowania są cztery obszary: programowanie dla dzieci, e-usługi administracji, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia – czyli szeroko pojęte kompetencje cyfrowe. Im więcej tematów podejmiecie w trakcie inicjatywy, tym większa szansa na nagrodę
- różnorodność grupy– im więcej osób zaangażujecie, zaprosicie, tym lepiej
- materiały promocyjne – róbcie zdjęcia, nagrywajcie filmy, promujcie inicjatywę w lokalnych mediach i inspirujcie innych – im więcej osób usłyszy o Waszej inicjatywie, tym więcej osób może złapać cyfrowego bakcyla lub dowiedzieć się czegoś nowego o cyfrowym świecie
Zastrzegamy sobie prawo przyznania dodatkowych punktów organizatorom, których wydarzenia nie będą tylko krótką, jednorazową imprezą, a pozostawią po sobie trwałe efekty, zmotywują do kolejnych inicjatyw, czy ich skala będzie wyjątkowo duża.
A oto co można wygrać:
I miejsce:
10 nagród, gdzie każda z dziesięciu nagród to:
- 1 bon na warsztaty z programowania dla grupy dzieci z klas 1-6 szkoły podstawowej
- 1 robot edukacyjny
- dodatkowo dla najlepszych 3 laureatów: 1 zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów, 1 gra Cody Roby oraz 1 głośnik bezprzewodowy
II miejsce:
7 nagród, gdzie każda z siedmiu nagród to:
- 1 robot edukacyjny
- 1 zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów oraz
- 1 gra Cody Roby
III miejsce:
8 nagród, gdzie każda z ośmiu nagród obejmuje 1 robot edukacyjny.
Do dzieła!
Najpóźniej do 10 czerwca 2019 r. wyłonimy organizatorów najciekawszych inicjatyw, którzy zdobędą nagrody.
Warto się postarać!
Nagrody ufundowali nasi partnerzy: Centralny Ośrodek Informatyki i Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy oraz sponsorzy: ALSTOR Sp.j. (Sphero), EduSense Sp. z o.o., portal edukacyjny Multimedia w szkole (firma ViDiS SA), LOFI Sp. z o.o., MASF DISTRIBUTION Anna Steć (Alilo), Wonder Polska Sp. z o.o. Sp. K.
Warsztaty programowania są ufundowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK.
***
Konkurs organizowany jest w ramach realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”. Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.