Przejdź do treści

 

logonsp1png [1705x257]

Infolinia spisowa działa dłużej

Od 13 do 30 września br. infolinia spisowa, działająca pod numerem 22 279 99 99, będzie do Państwa dyspozycji każdego dnia – również w soboty i niedziele - w godzinach od 8:00 do 20:00 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).
Dzwoniąc na infolinię spisową można nie tylko wypełnić obowiązek spisowy, ale również zweryfikować tożsamość rachmistrza. Dokonanie spisu przez telefon nie trwa długo – zajmuje tylko około 10 minut.
Przypominamy, że udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań jest obowiązkowy, a za odmowę uczestnictwa w tym badaniu grozi kara grzywny w wysokości do 5 tys. zł. Spis Powszechny trwa tylko do 30 września 2021r. – to ostatni dzień, kiedy można wypełnić formularz spisowy. Nie warto czekać do ostatniej chwili.
Spis przez telefon to tylko jedna z dostępnych opcji. Spisu można dokonać również za pomocą aplikacji spisowej dostępnej na stronie https://spis.gov.pl . Samospis przez Internet możliwy jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Punkty spisowe działają stacjonarnie również w urzędach gmin (w godzinach ich pracy) oraz mobilnie w wielu innych miejscach, o czym informują lokalne media. Z osobami, które nie zdecydują się spisać samodzielnie, może kontaktować się – osobiście lub telefonicznie, rachmistrz spisowy. Rachmistrzowie dzwonią z numerów 22 828 88 88 lub 22 279 99 99.
Wszystkie dane uzyskiwane w badaniach statystycznych, w tym również w Spisie Powszechnym, są poufne i podlegają szczególnej ochronie. Dzięki danym zebranym w spisie powszechnym możliwe będzie efektywne planowanie rozwoju Polski na poziomie centralnym i lokalnym.

infolinia_nsp_od_130930jpg [839x564]
 

NSP 2021 - Rachmistrzowie spisowi rozpoczynają wywiady bezpośrednie

𝙊𝙙 𝙨́𝙧𝙤𝙙𝙮 𝙩𝙟. 𝟮𝟯 𝙘𝙯𝙚𝙧𝙬𝙘𝙖 𝙗𝙧. 𝙧𝙖𝙘𝙝𝙢𝙞𝙨𝙩𝙧𝙯𝙤𝙬𝙞𝙚 𝙨𝙥𝙞𝙨𝙤𝙬𝙞 𝙧𝙤𝙯𝙥𝙤𝙘𝙯𝙣𝙖̨ 𝙬𝙮𝙬𝙞𝙖𝙙𝙮 𝙗𝙚𝙯𝙥𝙤𝙨́𝙧𝙚𝙙𝙣𝙞𝙚, 𝙬 𝙩𝙚𝙧𝙚𝙣𝙞𝙚.
 
Co to oznacza?
 
Rachmistrzowie skontaktują się z osobami, które nie spisały się samodzielnie przez Internet, nie spisały się na infolinii ani nie uczestniczyły w wywiadzie telefonicznym.
Przypominamy że udział w Narodowym Spisie Powszechnym jest obowiązkowy. Każdy rachmistrz spisowy posiada identyfikator zawierający:
👉 imię i nazwisko wraz ze zdjęciem,
👉 numer identyfikatora oraz hologram,
👉 nazwę i logo wojewódzkiego biura spisowego,
👉 podpis osoby upoważnionej do wystawienia identyfikatora,
👉 okres, na jaki identyfikator został wystawiony.
 
W razie wątpliwości tożsamość rachmistrza można sprawdzić na kilka sposobów:
👉 poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/ ,
👉 poprzez kontakt z infolinią spisową numerem 𝟮𝟮 𝟮𝟳𝟵 𝟵𝟵 𝟵𝟵, wybierz 1 – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, a następnie 2 – weryfikacja tożsamości rachmistrza,
👉 poprzez kontakt z Gminnym Biurem Spisowym pod numerem tel. 𝟱𝟴 𝟱𝟯𝟬 𝟱𝟭 𝟭𝟵.
 
Spis metodą wywiadu bezpośredniego w terenie prowadzony jest z zachowaniem standardowych zaleceń sanitarnych, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i zaleceniami. Zachęcamy wszystkich, którzy jeszcze nie wywiązali się z obowiązku przekazania danych przez Internet, aby uczynili to, nie czekając na telefon bądź wizytę rachmistrza. Spisać można się logując na stronie 𝙝𝙩𝙩𝙥𝙨://𝙨𝙥𝙞𝙨.𝙜𝙤𝙫.𝙥𝙡 lub dzwoniąc na numer infolinii spisowej: 𝟮𝟮 𝟮𝟳𝟵 𝟵𝟵 𝟵𝟵.
 

Jeśli jeszcze nie spisałeś się przez Internet lub na infolinii spisowej, już wkrótce może do Ciebie zadzwonić 𝙧𝙖𝙘𝙝𝙢𝙞𝙨𝙩𝙧𝙯 𝙨𝙥𝙞𝙨𝙤𝙬𝙮. Chcesz sprawdzić jego tożsamość? Możesz to zrobić poprzez:

➡ specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://spis.gov.pl/
➡ kontakt z infolinią spisową pod numerem 𝟮𝟮 𝟮𝟳𝟵 𝟵𝟵 𝟵𝟵, wybierz 1⃣ – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, a następnie 2⃣ – weryfikacja tożsamości rachmistrza.
❗ Przypominamy, że internetowo można się spisać również w Urzędzie Gminy Tczew, gdzie funkcjonuje specjalnie przygotowane w tym celu stanowisko komputerowe.

‼ 𝙄𝙣𝙣𝙚 𝙬𝙖𝙯̇𝙣𝙚 𝙞𝙣𝙛𝙤𝙧𝙢𝙖𝙘𝙟𝙚:
• Rachmistrzowie będą dzwonić z numeru 22 828 88 88.
• Jeśli spisałeś się przez Internet albo poprzez infolinię spisową nikt nie będzie do Ciebie dzwonić w sprawie spisu!
• Rachmistrzowie nie będą odwiedzać respondentów w domach aż do odwołania.
• Rachmistrz spisowy ma oficjalny identyfikator wydany przez Wojewódzkie Biuro Spisowe zawierający imię i nazwisko, numer, godło, informację o przetwarzaniu danych osobowych.
• Rachmistrz nie zapyta Cię o zarobki, oszczędności, cenne przedmioty w domu, numer konta, PIN do karty czy dane logowania do bankowości internetowej. Takie pytania mogą wskazywać na próbę wyłudzenia danych.
• W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wiarygodności i rzetelności rachmistrza spisowego, zaistniały incydent niezwłocznie zgłoś na infolinię spisową lub do właściwego Gminnego Biura Spisowego w swoim miejscu zamieszkania.

✅ Pamiętaj, że zgodnie z ustawą rachmistrzowi nie można odmówić podania danych. Nie musisz obawiać się o bezpieczeństwo przekazanych danych, są objęte tajemnicą statystyczną.
✅ Każda osoba biorąca udział w spisie ma zapewnioną pełną anonimowość. Osoby wykonujące prace spisowe są zobowiązane do przestrzegania tajemnicy statystycznej. Za jej niedotrzymanie grożą sankcje, w tym kara pozbawienia wolności.

182341550_2822098028004941_7939030767602296524_npng [1230x691]



Jak wziąć udział w spisie?

W związku z rozpoczęciem Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 i jego wydłużeniem do 30 września br. uprzejmie informujemy, że podstawową metodą realizacji obowiązku spisowego jest samospis poprzez aplikację: kliknij tutaj

Przypominamy, że internetowo można się spisać również w Urzędzie Gminy Tczew, gdzie funkcjonuje specjalnie przygotowane w tym celu stanowisko komputerowe.
Spisać można się również na infolinii spisowej obsługiwanej przez pracowników statystyki publicznej pod numerem – 22 279 99 99.

Z uwagi na epidemię wywiady bezpośrednie nie będą realizowane do odwołania.

Rachmistrzowie telefoniczni rozpoczną pracę od 4 maja br. o czym będziemy szczegółowo informować.

samospis_kwiecien_strona_041024x689jpg [1024x689]

Oświadczenie rzecznika prasowego Prezesa GUS

"W odpowiedzi na podnoszone w przestrzeni publicznej informacje o możliwości nieuprawnionego posługiwania się danymi i logowania się do formularza spisowego, w pierwszej kolejności zwracam uwagę, że  czynność ta jest złamaniem obowiązujących przepisów prawa.

Wszystkie dane przetwarzane przez statystykę publiczną są bezpieczne i podlegają specjalnej ochronie (tajemnica statystyczna). Zwracam też uwagę, że podszywanie się pod czyjąś tożsamość w celu zalogowania się do formularza spisowego jest przestępstwem, zgodnie z art. 190a Kodeksu Karnego. Każde takie zdarzenie GUS będzie zgłaszał na policję i do Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Jednocześnie informuję, że z uwagi na nałożony w ustawie o NSP obowiązek spisania się przez Internet, GUS przygotował kilka możliwości zalogowania się do formularza:

  1. Poprzez Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej (Login.gov.pl: profil zaufany, bankowość elektroniczna)
  2. Przy użyciu numeru PESEL i nazwiska panieńskiego matki
  3. Specjalnie nadanego hasła w przypadku osób nieposiadających numeru PESEL.

Powyższe metody logowania zostały przetestowane w dwóch spisach próbnych do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 (w 2019 i 2020 r.).  Wszystkie możliwości logowania zostały przetestowane przez służby statystyki publicznej i gwarantują możliwość bezpiecznego uruchomienia formularza.

Jeśli ktokolwiek zidentyfikuje zdarzenie podszycia się pod jego tożsamość powinien niezwłocznie powiadomić GUS o tym fakcie poprzez:

- Formularza: https://stat.gov.pl/pytania-i-zamowienia/pytanie-do-gus/  (zaznaczając w temacie „Spisy powszechne (PSR, NSP)”)

lub

- Infolinię spisową pod numerem 22 279 99 99 (infolinia działa od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00 i jest obsługiwana przez pracowników statystyki publicznej).  

Po zgłoszeniu zdarzenia GUS podejmie niezwłocznie odpowiednie kroki do weryfikacji informacji i danych, ustalenia prawdziwych danych w formularzu spisowym i powiadomienia policji i ABW.

Dostępne metody logowania nie będą zmieniane."

/-/Karolina Banaszek
rzecznik prasowy Prezesa GUS



Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań trwa od 1 kwietnia do 30 września 2021 r.

Prezydent Andrzej Duda podpisał 1 kwietnia 2021 r. ustawę z dnia 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań 2021.

Głównym celem nowelizacji ustawy jest wydłużenie czasu realizacji NSP w warunkach zagrożenia epidemicznego COVID-19 o 3 miesiące, tj. do 30 września 2021. Pozostałe zmiany dotyczą m.in.:

- ujednolicenia stawki wynagrodzenia dla rachmistrzów spisowych do 6 zł brutto za każdy przeprowadzony wywiad;

- dostosowania przepisów dotyczących popularyzacji spisu w mediach publicznych do wydłużonego czasu trwania spisu.

 plakata3_nsp2021_nowa_datajpg [3508x4961]


Dnia dzisiejszego, 1 kwietnia 2021 r., rozpoczyna się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań.

Wypełnij obowiązek statystyczny i spisz się sam przez Internet https://spis.gov.pl/

 

Dlaczego spis powszechny jest ważny dla nas wszystkich?

✅ Bo jego wyniki pozwalają odpowiadać na nasze potrzeby na poziomie lokalnym i globalnym. Stanowią wyznacznik dla tworzenia budżetów przez samorządy oraz  podstawę określania wysokości subwencji państwowych czy dotacji dla gmin i województw.

✅ Wyniki uzyskane ze Spisu powszechnego wykorzystywane są przez kluczowe resorty do planowania działań w zakresie oświaty, ochrony zdrowia, zabezpieczenia społecznego, polityki żywnościowej, finansów, zagospodarowania przestrzennego, potrzeb mieszkaniowych czy gospodarki wodno- ściekowej.

✅ Informacje statystyczne pozyskane dzięki spisowi ludności, konieczne do złożenia wniosków i sporządzenia studiów wykonalności projektów lub do stworzenia biznesplanów wykorzystują przedsiębiorcy oraz beneficjenci funduszy europejskich w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO).

✅ Wysokość dotacji unijnych oraz liczba miejsc w Parlamencie Europejskim zależą m.in. od liczby mieszkańców, określonej wynikami ostatniego spisu.

To wydarzenie ma znaczenie dla nas wszystkich!

Wejdź na spis.gov.pl i spisz się przez internet!


 

nsp_300x600pxjpg [1563x418]

1 kwietnia rozpocznie się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.

Po raz pierwszy w historii polskiej statystyki publicznej samospis internetowy będzie obowiązkowy. Od 1 kwietnia do 30 września 2021 r. Główny Urząd Statystyczny przeprowadzi Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021, którym objęci są:

• mieszkańcy Polski – zarówno Polacy, jak i cudzoziemcy,

• stali mieszkańcy Polski przebywający w czasie spisu za granicą.

Jak można się spisać?

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 r. jest realizowany będzie następującymi metodami

🔹 obowiązkowo:

🔸 metodą samospisu internetowego (CAWI)

🔹 uzupełniająco:
 
🔸metodą wywiadu telefonicznego (CATI)
🔸metodą wywiadu bezpośredniego (CAPI)

Oczywiście jeśli ktoś (np. ze względu na zaawansowany wiek, stan zdrowia czy niepełnosprawność) nie będzie się w stanie samospisać, pomogą mu w tym rachmistrze – bezpośrednio i telefonicznie. Jeśli nie spiszesz się przez internet ani przez telefon, skontaktuje się z Tobą rachmistrz telefonicznie lub bezpośrednio, aby przeprowadzić spis. Zgodnie z ustawą o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. nie możesz odmówić mu przekazania danych.

Pamiętaj, że udział w spisie jest obowiązkowy – tak stanowi ustawa spisowa. Odmowa udziału w spisie powszechnym grozi karą grzywny na podstawie art. 57 ustawy o statystyce publicznej. Nie obawiaj się o swoje dane. Są bezpieczne, ponieważ chroni je tajemnica statystyczna. Dane jednostkowe zbierane i gromadzone w badaniach przeprowadzanych w ramach statystyki publicznej są poufne i podlegają szczególnej ochronie. Pracownicy statystyki publicznej są zobowiązani do przestrzegania tajemnicy statystycznej.

Czym jest spis?

Spisy powszechne to czas, kiedy państwo, zadając obywatelom kilka pytań, stara się zdiagnozować: „ilu nas jest”, „kim jesteśmy” i „jak żyjemy”. Spisy powszechne obejmują całą populację ludności i mieszkań (w przypadku narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań) lub gospodarstw rolnych (w przypadku powszechnego spisu rolnego). Oznacza to, że dane uzyskiwane w wyniku spisu powszechnego pochodzą od wszystkich obywateli. Co istotne, w przypadku wielu cech demograficzno-społecznych, jak np. wyznanie, narodowość czy stopień niepełnosprawności, spisy powszechne są dla państwa jedynym źródłem danych.

Uzyskane podczas spisu powszechnego dane indywidualne są opracowywane i przedstawiane w postaci agregatów danych o różnych przekrojach i na różnych poziomach podziału terytorialnego i administracyjnego kraju. Wyniki spisu umożliwiają analizę i ocenę zróżnicowania przemian demograficznych i społecznych w dowolnych przekrojach. Na ich podstawie rząd podejmuje najważniejsze decyzje gospodarcze i społeczne na kolejne lata.

Chcesz sprawdzić, o co zostaniesz zapytany w spisie? Zapoznać się z ustawą spisową? Wejdź na spis.gov.pl i bądź na bieżąco!


 

nabory_300x600pxjpg [1564x418]

Komunikat w sprawie naboru rachmistrzów spisowych - Decyzją Dyrektora Centralnego Biura Spisowego, podjętą w porozumieniu z Generalnym Komisarzem Spisowym, termin naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych do NSP 2021 na terenie całego kraju zostaje przedłużony do 16 lutego 2021 r.



W dniach od 1 kwietnia do 30 czerwca odbędzie się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 r. W związku z tym został ogłoszony otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych. Zgłoszenia będą przyjmowane od 1 do 9 lutego.


Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań będzie przeprowadzany od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r. Należy mieć na uwadze, iż w związku z planowaną nowelizacją ustawy z 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. termin przeprowadzenia spisu może ulec zmianie i trwać  od 1 kwietnia do 30 września 2021 r.

Głównym zadaniem rachmistrza spisowego będzie przeprowadzanie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19. Czas realizacji zadań przez rachmistrzów jest przewidywany od poniedziałku do soboty w godz. 8.00-20.00.

Szczegółowe informacje na temat naboru zawarte są w aktualnościach na stronie internetowej UG Tczew oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (tutaj).

JAK SIĘ ZGŁOSIĆ?


Termin składania ofert kandydatów na rachmistrzów spisowych trwa od 1 do 9 lutego 2021 r. (więcej informacji tutaj)


Zgłaszać się można:

- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: urzad@gmina-tczew.pl

- poprzez ePUAP na adres: /3ry803jkvv/skrytka

- pocztą lub kurierem na adres: Urząd Gminy Tczew ul. Lecha 12 83-110 Tczew

- osobiście w Gminnym Biurze Spisowym - w budynku Urzędu Gminy Tczew przy ul. Lecha 12 83-110 Tczew w godzinach pracy urzędu.


Oferty złożone po terminie, w inny sposób niż powyżej określony lub niekompletne nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

Formularz zgłoszeniowy  oraz informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w celu realizacji naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych.

 

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 58 530 51 19, w godzinach pracy urzędu gminy.

 

nsp_300x600pxjpg [1563x418]