Kontrola ścieków
Posiadasz szambo lub przydomową oczyszczalnię ścieków?
Wójt Gminy Tczew informuje, że zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ma obowiązek przynajmniej raz na 2 lata przeprowadzać kontrolę w zakresie zawarcia umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych (szamb) lub przydomowych oczyszczalni ścieków i transport tych nieczystości oraz dowodów uiszczenia opłaty za te usługi.
Do kogo przyjdziemy?
Do właścicieli nieruchomości (współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostek organizacyjnych i osób posiadających nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także innych podmiotów władających nieruchomością) na których terenie znajdują się instalacje i urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich powstawania.
Co będziemy sprawdzać?
Umowy potwierdzające korzystanie z usług przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności
w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych oraz dokumenty potwierdzające uiszczanie opłat za te usługi.
Poniżej link do strony z wykazem przedsiębiorców posiadających decyzję wójta Gminy Tczew: https://gmina-tczew.pl/cms/30443/wykaz-podmiotow-swiadczacych-uslugi-w-zakresie-oprozniania-zbior.
Właściciele nieruchomości mają obowiązek przechowywania dokumentów potwierdzających korzystanie z usług przedsiębiorstw wywozowych w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych
i osadników z przydomowych oczyszczalni ścieków oraz transportu nieczystości ciekłych (umów
i dowodów płacenia za takie usługi przez okres 6 miesięcy) § 15 ust 5 uchwały Rady Gminy Tczew nr LIV/458/2022 z dnia 30 listopada 2022 r.
Właściciele nieruchomości, którzy nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków powinni uczynić to niezwłocznie.
Jednocześnie przypominamy o obowiązku zgłaszania posiadania zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków do gminnej ewidencji.