
Można składać wnioski o dodatek węglowy
W Urzędzie Gminy Tczew można już składać wnioski o dodatek węglowy. Dla gospodarstwa domowego wynosi on 3000 zł. Poprawnie uzupełniony i kompletny wniosek składa się do dnia 30 listopada 2022 r. Wszystkie wnioski złożone po terminie pozostaną nierozpatrzone. Przyznanie dodatku nie jest uzależnione od kryterium dochodowego.
Od 17 sierpnia br. w Urzędzie Gminy Tczew można składać wnioski o dodatek węglowy.
Komu przysługuje dodatek węglowy:
Dodatek węglowy przysługuje osobie w danym gospodarstwie domowym, gdzie głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe i jest ono zasilane paliwami stałymi oraz zostało wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U. z 2022 r. poz. 438 z późn. zm.).
Przez paliwa stałe rozumie się: węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
– osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe),
– osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
W danym gospodarstwie domowym z wnioskiem może wystąpić wyłącznie jedna osoba - na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
Jak złożyć wniosek o wypłatę dodatku węglowego:
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego można złożyć:
– w formie papierowej w siedzibie Urzędu Gminy Tczew (Punkt Obsługi Klienta);
– w formie elektronicznej za pomocą platformy ePUAP, opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniając z wykorzystaniem profilu zaufanego;
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
Instrukcja postępowania w przypadku składania wniosku przez ePUAP:
- wydrukować wniosek,
- dokładnie wypełnić i podpisać,
- wniosek zeskanować
- zalogować się na platformie ePUAP i z katalogu spraw wybrać zakładkę Pismo ogólne do podmiotu publicznego – Przycisk Załatw sprawę,
- w formularzu wpisać informację dla urzędu tzn. imię i nazwisko, rodzaj wniosku oraz dołączyć zeskanowany wniosek w formie załącznika,
- podpisać wniosek profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.