Przejdź do treści
Tutaj powinien być opis

Raport o Stanie Gminy Tczew za 2021 rok

Przedstawiamy Państwu Raport o Stanie Gminy Tczew za 2021 rok, który został przygotowany w oparciu o art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559) jako odpowiedź na obowiązek przedstawienia Radzie Gminy podsumowania działalności wójta w roku poprzednim.

 

W dokumencie znajdują się kompleksowe informacje na temat zmian, działań i podjętych inicjatyw na przestrzeni roku.

Raport został już przekazany radzie.

 

Podczas najbliższej sesji, na której będą trwały prace nad uchwałą w sprawie udzielenia wójtowi absolutorium, Rada Gminy będzie rozpatrywać załączony raport. Zostanie nad nim także przeprowadzona debata, w której mogą zabierać głos mieszkańcy gminy.

Poniżej prezentujemy procedurę przedstawiania raportu o stanie gminy.

 

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z raportem i zapraszamy do dyskusji.

 

Raport o Stanie Gminy za 2021 rok

 

PROCEDURA PRZEDSTAWIANIA RAPORTU

O STANIE GMINY

 

  1. Organ wykonawczy gminy co roku, do dnia 31 maja, przedstawia radzie gminy raport o stanie jednostki samorządowej.
  2. Raport powinien zostać zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej. 
  3. Rada gminy rozpatruje raport o stanie jednostki samorządowej, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium organowi wykonawczemu.
  4. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności.
  5. W debacie nad raportem o stanie jednostki samorządowej mogą zabrać głos mieszkańcy tej jednostki samorządowej.
  6. W debacie może wziąć udział 15 mieszkańców danej jednostki samorządowej.
  7. Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie jednostki samorządowej.
  8. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami w gminie do 20 000 mieszkańców – co najmniej 20 osób.
  9. W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca zamierzającego wziąć udział w debacie. Umożliwi to zweryfikowanie, czy mamy do czynienia z mieszkańcem.
  10. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia.
  11. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie jednostki samorządowej rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania.
  12. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady.
  13. Głosowanie odbywa się za pomocą urządzeń umożliwiających sporządzenie i utrwalenie imiennego wykazu głosowań radnych.

Zdjęcia