
Komunikat dot. Grantów PPGR - uzupełnienie komunikatu!
❗ W związku z naborem: 𝙂𝙧𝙖𝙣𝙩𝙮 𝙋𝙋𝙂𝙍 - 𝙒𝙨𝙥𝙖𝙧𝙘𝙞𝙚 𝙙𝙯𝙞𝙚𝙘𝙞 𝙞 𝙬𝙣𝙪𝙠𝙤́𝙬 𝙗𝙮ł𝙮𝙘𝙝 𝙥𝙧𝙖𝙘𝙤𝙬𝙣𝙞𝙠𝙤́𝙬 𝙋𝙂𝙍 𝙬 𝙧𝙤𝙯𝙬𝙤𝙟𝙪 𝙘𝙮𝙛𝙧𝙤𝙬𝙮𝙢 prosi się wszystkich 𝙒𝙣𝙞𝙤𝙨𝙠𝙤𝙙𝙖𝙬𝙘𝙤́𝙬, o dostarczenie dodatkowych dokumentów. Związane jest to z wytycznymi organizatora, którym jest Centrum Projektów Polska Cyfrowa, dla którego wszystkie złożone oświadczenia muszą być poparte odpowiednią dokumentacją.
Prosimy o pilne dostarczenie do dnia 10 grudnia br.:
- kserokopii dokumentów potwierdzających pokrewieństwo w linii prostej np. kserokopia aktu urodzenia, aktu małżeństwa;
- kserokopia dokumentu potwierdzającego zamieszkanie na terenie gminy Tczew np. faktura za media (np. prąd, telefon);
- dla wniosków, w których uczeń uczęszcza do szkoły spoza Gminy Tczew oraz szkół ponadpodstawowych należy dostarczyć dokument potwierdzający wskazaną szkołę, najlepiej z potwierdzeniem adresu zamieszkania ucznia oraz zaświadczenie (wydane przez szkołę lub inną instytucję) o nieposiadaniu jakiegokolwiek sprzętu komputerowego uzyskanego na własność lub w drodze użyczenia, zakupionego ze środków publicznych np. zaświadczenie, świadectwo szkolne;
- kserokopia dokumentu potwierdzającego, że wskazany przodek w lini prostej pracował w PGR ( np. umowa o pracę, zaświadczenie o wykonywanej pracy, legitymacja ubezpieczeniowa itp.) oraz zamieszkiwał gminę objętą PGR ( np. "stary" dowód osobisty).
Każdy kto nie dostarczył, a ma możliwość uzyskania dokumentów potwierdzających zatrudnienie przodka w PPGR, proszony jest o ich uzupełnienie. Jednocześnie informujemy, iż gmina Tczew wystąpiła z zapytaniem o potwierdzenie zatrudnienia w PPGR dla wniosków, do których nie dołączono odpowiednich dokumentów potwierdzających zatrudnienie. Obecnie czekamy na odpowiedź z KOWR (Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa).
Uzyskanie wszystkich wskazanych dokumentów jest warunkiem wzięcia udziału w uzupełnieniu złożonego przez gminę wniosku.
W związku z powyższym urzędnicy referatu administracyjno - organizacyjnego kontaktują się telefonicznie z każdym wnioskodawcą, celem bezpośredniego poinformowania o potrzebie dostarczenia ww. dokumentów.
Informujemy także, iż na etapie składania wniosku przez gminę – samorząd zobowiązany był dołączyć opinię Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Zgodnie z decyzją, wydaną w związku z § pkt 2 oraz §4 pkt 1 Regulaminu Konkursu Grantowego: Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym „Granty PPGR”, nie wszystkie wnioski złożone przez osoby zamieszkałe na terenie gminy Tczew mogły być uwzględnione. Decyzja wskazuje obręby geodezyjne, które zostały przyjęte do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa – działki ewidencyjne - po byłych PPGR (są to: Bałdowo, Boroszewo, Czatkowy, Dąbrówka Tczewska, Goszyn, Lubiszewo Tczewskie, Malenin, Małżewo, Mieścin, Miłobądz, Rokitki, Rukosin, Stanisławie, Swarożyn, Tczewskie Łąki, Turze, Wędkowy, Zajączkowo, Łukocin, Śliwiny). Gmina zobowiązana jest do dokładnej i rzetelnej weryfikacji złożonych wniosków (stąd obecne uzupełnianie składanych oświadczeń) celem późniejszej kontroli przez Organizatora Konkursu. Do wnioskodawców, których wnioski nie zakwalifikowały się do konkursu (nie spełniły wymogów formalnych) zostanie dostarczone pismo informujące.
Szczegółowe informacje pod numerem telefonu: 58 530 51 19 oraz 58 530 51 45.