Przejdź do treści
Tutaj powinien być opis

Transport do punktów szczepień

W związku z decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 12.01.2021r. Gmina Tczew uruchomiła infolinię (58) 530-51-32 gdzie osoby zainteresowane i kwalifikujące się do skorzystania z transportu, mogą uzyskać wszelkie informacje.

Osoby uprawnione do dowozu do punktów szczepień

a) osoby niepełnosprawne, tj. posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami;
b) osoby mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego miejsca zamieszkania punktu szczepień, w przypadku miast poniżej 100 tys. osób, gmin miejsko-wiejskich oraz wiejskich.

Dowóz osób do punktu szczepień odbywać się będzie z poszanowaniem rygorów sanitarnych i zgodnie z wytycznymi inspekcji sanitarnej, co będzie minimalizowało ryzyko zakażenia.

Mieszkaniec podczas rozmowy z gminnym koordynatorem ds. transportu na szczepienia składa oświadczenie, że nie ma możliwości samodzielnego dotarcia do punktu szczepień lub dysponuje orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności o kodzie R lub N (pacjent może zostać poproszony przez gminę o okazanie orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności).

numertransportcovid.jpg

Pasażer

🔹 Pasażer ma obowiązek zasłaniania ust i nosa w pojeździe (rekomendowane maseczki).
🔹 Pasażer ma obowiązek zachowania bezpiecznego odstępu od innych pasażerów.
🔹 Pasażer ma obowiązek stosowania się do poleceń osoby kierującej pojazdem/obsługi pojazdu.

Kierowca i obsługa pojazdu

🔹 Obsługa pojazdu ma obowiązek zasłaniania ust i nosa (rekomendowane maseczki). Obowiązek nie dotyczy kierowców pojazdów, którzy przebywają w wydzielonych w pojeździe kabinach, nie mając kontaktu z pasażerami i innymi pracownikami obsługi pojazdu
🔹 Kierujący pojazdem jest uprawniony do niewpuszczenia do pojazdu osoby bez osłony ust i nosa oraz wyproszenia pasażera z pojazdu, który zdjął osłonę.

 

KROK PO KROKU. OD REJESTRACJI DO SZCZEPIENIA

E- skierowanie do szczepienia

E-skierowanie do szczepienia dla określonych grup wiekowych i zawodowych będzie generowane automatycznie i ważne 60 dni (po zmianie przepisów 90 dni).

E-skierowanie do szczepienia dla określonych grup wiekowych
i zawodowych będzie generowane automatycznie i ważne 60 dni (90 dni po zmianie przepisów). Dodatkowo, lekarze będą też mogli wystawić pacjentowi indywidualne e-skierowanie (np. gdy ktoś nie ma PESEL lub nie mógł się zaszczepić w okresie ważności pierwszego e-skierowania).

Rejestracja na szczepienie

Rejestracja za pośrednictwem infolinii 989.

Wskazanie wybranego punktu szczepień 

Rejestracja online IKP za pośrednictwem e-rejestracji na pacjent.gov.pl

Wskazanie wybranego punktu szczepień 

Rejestracja bezpośrednio
w punkcie szczepień.

Złożenie oświadczenia o potrzebie zapewnienia przez gminę transportu na szczepienie.

Mieszkaniec składa oświadczenie, że nie ma możliwości samodzielnego dotarcia do punktu szczepień lub dysponuje orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności (pacjent może zostać poproszony przez gminę
o okazanie orzeczenia
o znacznym stopniu niepełnosprawności).

Jeśli pacjent nie wyrazi takiej zgody,
to samodzielnie musi zadzwonić do koordynatora gminnego w sprawie organizacji transportu
do punktu szczepień bądź zorganizować transport we własnym zakresie.

Dokonanie rezerwacji wizyty
Przesłanie pacjentowi SMS z informacją o wybranym miejscu i terminie szczepienia

(każda osoba dostanie SMS-a z potwierdzeniem rejestracji, a dzień przed wyznaczoną pierwszą i drugą wizytą otrzyma również SMS-a przypominającego. W przypadku osób, które podczas rejestracji podadzą numer telefonu stacjonarnego, nie będzie to SMS, a bezpośrednia rozmowa telefoniczna, przypominająca o terminie szczepienia.

Organizacja transportu na szczepienie

Pacjent w trakcie procedury rejestracji za pośrednictwem infolinii 989 lub e-rejestracji otrzymuje informację, że jeżeli spełnia określone kryteria uprawniające do transportu na szczepienie może zgłosić potrzebę organizacji dla niego transportu dzwoniąc na wskazany numer telefonu infolinii obsługiwanej przez właściwą terytorialnie JST; pod którym to numerem będzie mógł zamówić transport na szczepienie.

 

Kontakt pacjenta z koordynatorem gminnym, przekazanie informacji o miejscu i terminie szczepienia.

Mieszkaniec składa oświadczenie, że nie ma możliwości samodzielnego dotarcia do punktu szczepień lub dysponuje orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności (pacjent może zostać poproszony przez gminę o okazanie orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności).

Przekazanie przez rejestrację w podmiocie, który wykonywał będzie szczepienia listy osób wnioskujących
o zapewnienie transportu wraz z terminem szczepień do koordynatora gminnego.

Przekazanie listy nie rzadziej niż raz na dzień

Kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem
(sms/rozmowa telefoniczna, potwierdzenie terminu i formy transportu)

Kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem
(sms/rozmowa telefoniczna, potwierdzenie terminu i formy transportu)

Kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem
(sms/rozmowa telefoniczna, potwierdzenie terminu i formy transportu)

Zmiana terminu szczepienia i terminu transportu:
na wniosek osoby szczepionej; podmiotu rejestrującego zgłoszenie na szczepienie
i zapotrzebowanie na transport; gminy

Na wniosek pacjenta: zgłoszenie do podmiotu rejestrującego + wyznaczenie nowego terminu szczepienia
+ kontakt pacjenta
z koordynatorem gminnym, przekazanie informacji
o nowym miejscu i terminie szczepienia +kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem
(sms/rozmowa telefoniczna, potwierdzenie terminu i formy transportu)

Na wniosek pacjenta: zgłoszenie do podmiotu rejestrującego + wyznaczenie nowego terminu szczepienia
+ kontakt pacjenta
z koordynatorem gminnym, przekazanie informacji
o nowym miejscu i terminie szczepienia +kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem
(sms/rozmowa telefoniczna, potwierdzenie terminu i formy transportu)

Na wniosek pacjenta: zgłoszenie w rejestracji punktu szczepień
+ przekazanie przez rejestrację koordynatorowi gminnemu informacji 
o nowym terminie szczepienia +kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem
(sms/rozmowa telefoniczna, potwierdzenie terminu i formy transportu)

Na wniosek podmiotu rejestrującego:
dokonanie nowej rezerwacji wizyty (przesłanie pacjentowi SMS/rozmowa telefoniczna
z informacją o wybranym miejscu i terminie szczepienia
+ kontakt pacjenta
z koordynatorem gminnym, przekazanie informacji
o nowym miejscu i terminie szczepienia +kontakt koordynatora gminnego
z mieszkańcem
(sms/rozmowa telefoniczna, potwierdzenie terminu i formy transportu)

Na wniosek podmiotu rejestrującego:
dokonanie nowej rezerwacji wizyty (przesłanie pacjentowi SMS/rozmowa telefoniczna
z informacją o wybranym miejscu i terminie szczepienia
+ kontakt pacjenta
z koordynatorem gminnym, przekazanie informacji
o nowym miejscu i terminie szczepienia +kontakt koordynatora gminnego
z mieszkańcem
(sms/rozmowa telefoniczna, potwierdzenie terminu i formy transportu)

Na wniosek podmiotu rejestrującego:
dokonanie nowej rezerwacji wizyty (przesłanie pacjentowi SMS/rozmowa telefoniczna z informacją o wybranym miejscu i terminie szczepienia) + kontakt pracownika rejestracji
w punkcie szczepień 
z koordynatorem gminnym + kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem (SMS/rozmowa telefoniczna)

Na wniosek gminy
(w przypadku, kiedy nie będzie możliwe zorganizowanie  transportu w pierwotnie planowanym terminie): gminny koordynator kontaktuje się
z punktem szczepień w celu ustalenia nowego terminu szczepień + dokonanie nowej rezerwacji wizyty (przesłanie pacjentowi SMS/rozmowa telefoniczna z informacją o wybranym miejscu i terminie szczepienia + kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem (SMS/rozmowa telefoniczna)

Na wniosek gminy
(w przypadku, kiedy nie będzie możliwe zorganizowanie  transportu w pierwotnie planowanym terminie): gminny koordynator kontaktuje się
z punktem szczepień w celu ustalenia nowego terminu szczepień + dokonanie nowej rezerwacji wizyty (przesłanie pacjentowi SMS/rozmowa telefoniczna z informacją o wybranym miejscu i terminie szczepienia + kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem (SMS/rozmowa telefoniczna)

Na wniosek gminy
(w przypadku, kiedy nie będzie możliwe zorganizowanie  transportu w pierwotnie planowanym terminie): gminny koordynator kontaktuje się
z punktem szczepień w celu ustalenia nowego terminu szczepień + dokonanie nowej rezerwacji wizyty (przesłanie pacjentowi SMS/rozmowa telefoniczna z informacją o wybranym miejscu i terminie szczepienia + kontakt koordynatora gminnego z mieszkańcem (SMS/rozmowa telefoniczna)

       

 

 

Zasady bezpiecznego transportu do punktów szczepień przeciw COVID-19 w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce (GIS)


Zdjęcia