WPISANIE DO STAŁEGO REJESTRU WYBORCÓW
Wymagane dokumenty:
☑ Wypełniony wniosek o wpisanie do rejestru wyborców,
☑ Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców,
☑ Dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:
Urząd Gminy Tczew Wydział Spraw Obywatelskich 83-110 Tczew ul. Lecha 12
tel. 58 530 51 43
Opłaty/opłata skarbowa:
Brak
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 roku - Kodeks wyborczy (tekst jedn.Dz.U. rok 2019 poz. 684 z 2019-04-12 z poźn zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz.U. z 2017 r. poz. 1316).
Tryb odwoławczy:
Skarga do Sądu Rejonowego w Tczewie w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Inne informacje:
Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców może złożyć wyborca:
a/ stale zamieszkały na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,
b/ nigdzie niezamieszkały przebywający stale na obszarze gminy,
c/ zamieszkały na obszarze gminy pod innym adresem niż adres jego zameldowania na pobyt stały.
Wniosek składa się osobiście w Urzędzie Gminy Tczew pokój nr 4, lub poprzez internet na stronie obywatel.gov.pl ( przy pomocy profilu zaufanego )
Wyborcy zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały wpisywani są do rejestru wyborców z urzędu.
Druki:
☑ Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
☑ Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców
Formularze i załączniki
☑ Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców (PDF)
☑ Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców (PDF)