Umorzenie zaległości podatkowych lub odsetek za zwłokę
1) Podanie o umorzenie zaległości podatkowej lub odsetek za zwłokę wraz z uzasadnieniem i treścią żądania w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od środków transportowych.
2) Dokumenty potwierdzające sytuację materialną podatnika np. zaświadczenie o dochodach
podatnika oraz osób wspólnie z nim zamieszkujących.
3) Dokumenty potwierdzające sytuację finansową firmy.
4) Informacje o pomocy otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku – wymagane tylko od przedsiębiorców „Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis”(dotyczy przedsiębiorcy).
5) Wypełniony druk “ Oświadczenie o aktualnej sytuacji finansowej (uzyskiwanych dochodach) oraz stanie majątkowym w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi w zapłacie zobowiązań podatkowych”.
6) Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – wymagane od rolników „Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę”. 7) Inne dokumenty mogące stanowić dowód w sprawie.
Dokumenty należy składać w Biurze Obsługi Klienta - na parterze urzędu pokój nr 7 lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Tczewie
ul. Lecha 12
83 – 110 Tczew
Nie podlega opłacie skarbowej
Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego - bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej– nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1540 z późn. zm.), 2. Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie właściwości organów podatkowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 2371), 3. Ustawa z dnia 30 kwietna 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 743), 4. Obwieszczenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2018 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zaświadczeń de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie (Dz. U. z 2018 r., poz. 350), 5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53 poz, 311), 6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie ( Dz. U. Nr 53 poz. 312 ze zm.), 7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez wnioskodawcę o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121,poz.810), 8. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1535/2007 z dnia 15 grudnia 2007 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy de minimis w sektorze produkcji rolnej (Dz.Urz. UE L 337 z 21.12.2007 r.), 9. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz.Urz. UE L 379 z 28.12.2006 r.).
Od decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Wójta Gminy Tczew w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. W przypadku wniesienia odwołania opłaty skarbowej nie pobiera się.
W przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, na wniosek podatnika organ podatkowy może m.in. umorzyć w całości lub części zaległości podatkowe i odsetki za zwłokę.
Formularze i załączniki
- oswiadczenie_o_stanie_majatkowym.doc
- formularz_informacji_przedstawianych_przez_wnioskodawce__rolnik.pdf
- formularz_informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_sie_o_pomocy_de_minimis__przedsiebiorca.pdf