Podatek rolny od osób prawnych
- deklaracja na podatek rolny na dany rok podatkowy sporządzona na obowiązującym formularzu (DR-1) + załączniki: ZDR-1, ZDR-2,
- dokument uzasadniający powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku rolnego , np. akt notarialny, prawomocne postanowienie sądu, odpis księgi wieczystej,
- inne dokumenty mogące stanowić dowód w sprawie,
- dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub urzędowo poświadczoną kopię wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 17 zł - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).
Dokumenty należy składać w Biurze Obsługi Klienta - na parterze urzędu pokój nr 7 lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Gminy w Tczewie
ul. Lecha 12
83 – 110 Tczew
Nie podlega opłacie skarbowej
Do dnia 15 stycznia na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł po tym dniu lub zaistniało inne zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania - w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku w zakresie podatku rolnego lub od dnia zaistnienia innego zdarzenia.
Obowiązek składania deklaracji na podatek rolny dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatku rolnym.
1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 333 z późn. zm.).
3. Komunikat Prezesa GUS z dnia 19 października 2022 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2023 (M.P. z 2022 r. poz. 995).
4. Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1105).
Jeżeli grunty gospodarstwa rolnego stanowią współwłasność lub znajdują się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub spółek nieposiadających osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową, osoby fizyczne składają deklarację na podatek rolny oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne.
Obliczony w deklaracji podatek rolny wpłaca się w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego. Wpłaty można dokonać w Oddziale Banku Spółdzielczego mieszczącego się w siedzibie Urzędu Gminy Tczew do godziny 1300, na ogólny rachunek Gminy Tczew w Banku Spółdzielczym w Tczewie Nr 91 8345 0006 0000 0390 2000 0148 lub indywidualny numer konta.
Formularze i załączniki
- dr1deklaracja_rolna.pdf
- dr1deklaracja_rolnaprzeliczniki.pdf
- zdr1zal_o_gruntach_opodatkowanych.pdf
- zdr2zal_o_gruntach_zwolnionych.pdf
- komunikat_gus_podatek_rolny_na_2023.pdf