Przejdź do treści

Podatek leśny od osób prawnych

Wymagane dokumenty:

- deklaracja na podatek leśny na dany rok podatkowy sporządzona na obowiązującym formularzu (DL-1) + załączniki: ZDL-1, ZDL-2,
- dokument uzasadniający powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku leśnego , np. akt notarialny, prawomocne postanowienie sądu, odpis księgi wieczystej,
- inne dokumenty mogące stanowić dowód w sprawie,
- dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub urzędowo poświadczoną kopię  wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 17 zł  - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty należy składać w Biurze Obsługi Klienta - na parterze urzędu pokój nr 7 lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Gminy w Tczewie
ul. Lecha 12
83 – 110 Tczew

Opłaty:

Nie podlega opłacie skarbowej

Termin i sposób załatwienia:

Termin składania deklaracji do dnia 15 stycznia na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł po tym dniu lub zaistniało inne zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania - w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku w zakresie podatku leśnego lub od dnia zaistnienia innego zdarzenia.
Obowiązek składania deklaracji na podatek leśny dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatku leśnym.

Podstawa prawna:

1.    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).
2.    Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 888 z późń. zm.).
3. Komunikat Prezesa GUS z dnia dnia 20 października 2023 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2023 r. (M.P. z 2023 r. poz. 1130).
4.    Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (Dz. U. z 2019 poz. 1126).

Inne informacje:

Jeżeli las stanowi współwłasność lub znajduje się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej lub spółek nie posiadających osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową, osoby fizyczne składają deklarację na podatek leśny oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne.
Obliczony w deklaracji podatek rolny wpłaca się w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego. Wpłaty można dokonać w Oddziale Banku Spółdzielczego mieszczącego się w siedzibie Urzędu Gminy Tczew do godziny 1300, na ogólny rachunek Gminy Tczew w Banku Spółdzielczym w Tczewie Nr 91 8345 0006 0000 0390 2000 0148 lub indywidualny numer konta.

Formularze i załączniki

Kategorie