Przejdź do treści

Odroczenia i rozłożenia na raty płatności podatku lub zaległości podatkowej

Wymagane dokumenty:

Jeżeli wnioskodawcą jest osoba fizyczna:
-podanie o odroczenie lub rozłożenie na raty terminu płatności podatku lub zaległości podatkowej                 wraz z odsetkami z uzasadnieniem i treścią żądania  w zakresie podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz od środków transportowych;
-wypełniony druk oświadczenia o aktualnej sytuacji finansowej (uzyskiwanych dochodach) oraz stanie majątkowym w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi w zapłacie zobowiązań podatkowych;
-wypełniony formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie (dotyczy rolników);
Jeżeli wnioskodawcą jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą ,osoba prawna lub jednostka
organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej:
- podanie o odroczenie lub rozłożenie na raty terminu płatności podatku lub zaległości podatkowej wraz z odsetkami z uzasadnieniem i treścią żądania  w zakresie podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz od środków transportowych;
-wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (wymagany  tylko od przedsiębiorców).

Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Obsługi Klienta-pokój nr 7 na parterze Urzędu Gminy Tczew.

Opłaty:

Nie podlega opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia:

Rozpatrzenie i wydanie decyzji następuje w terminie do 1 miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów, a w sprawach wymagających dodatkowego postępowania do 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Podstawa prawna:

1. Ustawy z dnia 29.sierpnia.1997 r.-Ordynacja Podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 z poźn. zm.),
2. Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie właściwości organów podatkowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 2371),
3. Ustawa z dnia 30 kwietna 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, (tj. Dz.U.          z 2021 r., poz. 743),
4. Obwieszczenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2018 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zaświadczeń de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie (Dz. U. z 2018 r., poz. 350),
5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53 poz, 311),
6.  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie ( Dz. U. Nr 53 poz. 312 ze zm.),
7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez wnioskodawcę o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121,poz.810),
8.Uchwała Rady Gminy Tczew Nr XXX/180/2016 z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej (Dz. U. Woj. Pom. z 2016 r. poz. 4274),
9. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1535/2007 z dnia 15 grudnia 2007 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy de minimis w sektorze produkcji rolnej (Dz.Urz. UE L 337 z  21.12.2007 r.),                               10. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz.Urz. UE L 379 z  28.12.2006 r.).

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku       za pośrednictwem tutejszego organu podatkowego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Formularze i załączniki

Kategorie