Przejdź do treści

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach

Wymagane dokumenty:

·      w przypadku decyzji dla planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko:

  1. wniosek,
  2. raport o oddziaływaniu na środowisko (4 egzemplarze + na nośniku elektronicznym)
  3. poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz:
    1. obszar znajdujący się w odległość 100 m od granic tego terenu;
    2. działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
    3. działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
  4. mapa w postaci papierowej oraz elektronicznej w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem:
    1. znajdującym się w odległość 100 m od granic tego terenu;
    2. działek, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
    3. działek znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem. 

d.       wraz z wyznaczoną odległością 100 m od granic tego przedsięwzięcia.

  1. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący:
    1. obszar znajdujący się w odległość 100 m od granic tego terenu;
    2. działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
    3. działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.

Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia ww. wypisów.

·      w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko

  1. wniosek
  2. karta informacyjna przedsięwzięcia (4 egzemplarze + na nośniku elektronicznym)
  3. poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz:
    1. obszar znajdujący się w odległość 100 m od granic tego terenu;
    2. działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
    3. działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
  4. mapa w postaci papierowej oraz elektronicznej w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem:
    1. znajdującym się w odległość 100 m od granic tego terenu;
    2. działek, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
    3. działek znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.

d.       wraz z wyznaczoną odległością 100 m od granic tego przedsięwzięcia.

  1. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydanego przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalającego na ustalenie stron postępowania, zawierającego co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący:
    1. obszar znajdujący się w odległość 100 m od granic tego terenu;
    2. działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
    3. działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.

Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia ww. wypisów.

Miejsce złożenia dokumentów:

·  Biuro podawcze, Urząd Gminy Tczew, ul. Lecha 12, 83-110 Tczew

·  Wydział Komunalny i Inwestycji

Opłaty:

· 205,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,

· 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa,  zgodnie z  Ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej, Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej

   Opłaty skarbowe (za decyzję środowiskową i ewentualne pełnomocnictwo) należy  wpłać na konto w Banku Spółdzielczym w Tczewie nr konta: 91834500060000039020000148.

   Z opłaty skarbowej zwolnieni są  m.in. jednostki budżetowe, samorządu terytorialnego i organizacje pożytku  publicznego.

Termin i sposób załatwienia:

·  do 90 dni

Podstawa prawna:

·  ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

·  rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko 

·  rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 września 2010 r. w sprawie wzoru oraz zawartości i układu publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

·  rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku

·  ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego 

Tryb odwoławczy:

· od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Wójta Gminy Tczew. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

· po złożeniu odwołania Wójt Gminy Tczew,  może uznać, że odwołanie zasługuje w całości na uwzględnienie. W takim przypadku  może uchylić lub zmienić decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Z tym, że strona musi zgodzić się na taką zmianę (art.132 Kodeks postępowania administracyjnego).

Inne informacje:

PROWADZĄCY SPRAWĘ:

·  Wydział Komunalny i Inwestycji  Urzędu Gminy Tczew, Tczew ul. Wojska Polskiego 35, lokal 02-03, pokój nr 2, parter

·  Naczelnik Wydziału, tel. (058) 530 51 32

 

POBRANIE WNIOSKU:

·  Strona internetowa  Gminy Tczew www.gmina-tczew.pl (załącznik poniżej)

·  Biuro podawcze budynek Urzędu Gminy Tczew, ul. Lecha 12, Tczew

 

UWAGI:

W związku z wejściem w życie w dniu 10 listopada 2022 r. ustawy z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców
(Dz.U. poz. 2185), dokonana została nowelizacja ustawy  z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (zwanej dalej „ustawą ooś”).
Konsekwencją wprowadzenia zmian w ww. ustawie, było dodanie w art. 73:

  • ust. 1 a w brzmieniu:
    „1a. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach składa się w:
    1) postaci papierowej albo
    2) formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087).”
  • ust. 4 w brzmieniu:
    „4. Formularz wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w formie dokumentu elektronicznego minister właściwy do spraw środowiska udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu.”

Ww. przepisy wchodzą w życie z dniem 27 stycznia 2023 r.
Na podstawie art. 73 ust. 4 ustawy ooś udostępnia się formularz wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, który zgodnie z art. 73 ust. 1a przedmiotowej ustawy można złożyć właściwemu organowi w formie dokumentu elektronicznego.

 

 

Formularze i załączniki

Kategorie