Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
· w przypadku decyzji dla planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko:
- wniosek,
- raport o oddziaływaniu na środowisko (4 egzemplarze + na nośniku elektronicznym)
- poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz:
- obszar znajdujący się w odległość 100 m od granic tego terenu;
- działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
- działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
- mapa w postaci papierowej oraz elektronicznej w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem:
- znajdującym się w odległość 100 m od granic tego terenu;
- działek, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
- działek znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
d. wraz z wyznaczoną odległością 100 m od granic tego przedsięwzięcia.
- wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący:
- obszar znajdujący się w odległość 100 m od granic tego terenu;
- działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
- działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia ww. wypisów.
· w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko
- wniosek
- karta informacyjna przedsięwzięcia (4 egzemplarze + na nośniku elektronicznym)
- poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz:
- obszar znajdujący się w odległość 100 m od granic tego terenu;
- działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
- działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
- mapa w postaci papierowej oraz elektronicznej w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem:
- znajdującym się w odległość 100 m od granic tego terenu;
- działek, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
- działek znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
d. wraz z wyznaczoną odległością 100 m od granic tego przedsięwzięcia.
- wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydanego przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalającego na ustalenie stron postępowania, zawierającego co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący:
- obszar znajdujący się w odległość 100 m od granic tego terenu;
- działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska,
- działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia ww. wypisów.
· Biuro podawcze, Urząd Gminy Tczew, ul. Lecha 12, 83-110 Tczew
· Wydział Komunalny i Inwestycji
· 205,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
· 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa, zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej, Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
Opłaty skarbowe (za decyzję środowiskową i ewentualne pełnomocnictwo) należy wpłać na konto w Banku Spółdzielczym w Tczewie nr konta: 91834500060000039020000148.
Z opłaty skarbowej zwolnieni są m.in. jednostki budżetowe, samorządu terytorialnego i organizacje pożytku publicznego.
· do 90 dni
· ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
· rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko
· rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 września 2010 r. w sprawie wzoru oraz zawartości i układu publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
· rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku
· ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
· od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Wójta Gminy Tczew. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
· po złożeniu odwołania Wójt Gminy Tczew, może uznać, że odwołanie zasługuje w całości na uwzględnienie. W takim przypadku może uchylić lub zmienić decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Z tym, że strona musi zgodzić się na taką zmianę (art.132 Kodeks postępowania administracyjnego).
PROWADZĄCY SPRAWĘ:
· Wydział Komunalny i Inwestycji Urzędu Gminy Tczew, Tczew ul. Wojska Polskiego 35, lokal 02-03, pokój nr 2, parter
· Naczelnik Wydziału, tel. (058) 530 51 32
POBRANIE WNIOSKU:
· Strona internetowa Gminy Tczew www.gmina-tczew.pl (załącznik poniżej)
· Biuro podawcze budynek Urzędu Gminy Tczew, ul. Lecha 12, Tczew
UWAGI:
W związku z wejściem w życie w dniu 10 listopada 2022 r. ustawy z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców
(Dz.U. poz. 2185), dokonana została nowelizacja ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (zwanej dalej „ustawą ooś”).
Konsekwencją wprowadzenia zmian w ww. ustawie, było dodanie w art. 73:
- ust. 1 a w brzmieniu:
„1a. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach składa się w:
1) postaci papierowej albo
2) formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087).” - ust. 4 w brzmieniu:
„4. Formularz wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w formie dokumentu elektronicznego minister właściwy do spraw środowiska udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu.”
Ww. przepisy wchodzą w życie z dniem 27 stycznia 2023 r.
Na podstawie art. 73 ust. 4 ustawy ooś udostępnia się formularz wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, który zgodnie z art. 73 ust. 1a przedmiotowej ustawy można złożyć właściwemu organowi w formie dokumentu elektronicznego.